Kundservice är en otroligt viktig komponent i vilket företag som helst. Utan bra kundservice riskerar du att förlora massor med kunder. Dessutom kan bra kundservice faktiskt ge dig mer kunder genom recensioner kunderna lämnar.
Även du som driver en radiostudio hemifrån behöver erbjuda kundservice. Kunder har alltid frågor och om de blir besvarade på ett effektivt sätt och med bra bemötande så gynnar det alltid dig.
Hur sätter du upp kundservice
Nu när så många av oss jobbar hemifrån är det ganska enkelt att anställa någon för kundtjänst på nätet. Det finns flera olika plattformar där du kan hitta någon erfaren person till tjänsten.
Viktigt är att du och din kundserviceperson kan kommunicera effektivt, både med kunderna och varandra. Det är en bra idé att använda något system på nätet som inkluderar alla verktyg ni behöver i ett.
Till exempel Kundo där du kan välja vilka olika kanaler du vill inkludera. Ska det vara bara mejl eller vill du erbjuda live chatt också? Live chatt är alltid en bra idé, speciellt om majoriteten av dina kunder är svenska. Svenska kunder föredrar mestadels att ta kontakt via chatt istället för mejl. Om du och din kundtjänstperson då är snabba med att svara så uppskattas det verkligen. Bra kundservice betyder återkommande kunder.